Zo wordt jij beter vindbaar in de zoekmachine

Heb je een eigen website en wil je hoger in google komen? Dat kan op allerlei verschillende manieren. Denk bijvoorbeeld aan SEO of SEA. Beide opties zijn totaal verschillend van elkaar maar kunnen beide ervoor zorgen dat je uiteindelijk bovenaan in Google komt waardoor jouw doelgroep je kan vinden en uiteindelijk op jouw resultaat klikken. In deze blog behandelen we beide opties (SEO en SEA) en geven we een aantal tips die je kunnen helpen bij het realiseren van een hogere positie in Google. Benieuwd naar deze tips? Lees dan zeker verder zodat ook jij jouw website kan optimaliseren.

SEO inzetten om hoger in google te komen

SEO staat voor Search Engine Optimization. In het Nederlands betekent dit ‘zoekmachine optimalisatie’. Het gaat erom dat jij jouw website zo optimaliseert dat Google deze relevant genoeg vindt om bovenaan in Google te zetten. Wanneer we het hebben over zoekmachine optimalisatie praten we normaal gesproken over de organische resultaten in de SERP (search engine result page). Organische zoekresultaten zijn zoekresultaten waarvoor je Google niet direct betaald (per klik bijvoorbeeld). Boven de organische resultaten zie je de tekstadvertenties staan. Wanneer je aan de slag gaat met SEO zal je merken dat je op een gegeven moment op een punt komt dat je niet meer verder kan optimaliseren voor bepaalde pagina’s. Het is dan slim om te beginnen met linkbuilden, zodat je pagina steeds sterker wordt. Wij adviseren om linkbuilding te laten doen door een gespecialiseerde partij. Linkbuilding uitbesteden zorgt ervoor dat jij kan blijven ondernemen en dat je website ondertussen steeds sterker wordt. Via een SEO marketing bureau weet je zeker dat je goed zit en kan je vaak ook met al je vragen m.b.t. online marketing terecht.

SEA inzetten om zichtbaar te worden in Google

Je kan natuurlijk ook SEA inzetten. SEA staat voor Search Engine Advertising. Dit zijn de betaalde advertenties die je vaak boven de organische zoekresultaten terug ziet. Deze advertenties betalen aan google per klik een klikprijs. Elke keer als er iemand op de advertentie klikt kost dit geld. Hoe hoger de concurrentie en hoe hoger het zoekvolume op een bepaald zoekwoord hoe hoger de klikprijs ligt. Daarnaast is het niet per definitie zo dat wanneer je meer betaald dat je direct bovenaan staat. Google kijkt op basis van de zoekterm waarop je gevonden wilt worden, de advertentie zelf en jouw website waar de advertentie heen verwijst op welke positie je komt te staan.

Laatste Artikelen

Gerelateerde Artikelen